Expo Houten

Blog: het aanbod uitbreiden en de belevingseconomie beheersen

Als er een les kan worden getrokken uit de meest succesvolle merken ter wereld van de afgelopen jaren, dan is het wel dat het leveren van een product of dienst op zichzelf is niet meer voldoende is. Decennia aan economische evolutie, versneld door technologische ontwikkelingen, hebben geleid tot de conclusie dat we nu in een belevingseconomie leven. Maar, zo vraagt Karhoo zich in dit blog af: wat betekent dit? 

In feite verwachten consumenten tegenwoordig dat de diensten waaraan zij hun geld hebben gespendeerd als maatwerk worden geleverd voor hun unieke behoeften. Doordat de kwaliteit van de algehele gebruikerservaring de belangrijkste succesfactor aan het worden is tussen bedrijven die floreren en bedrijven die falen, hebben ondernemingen zoals Airbnb de juiste weg gevonden om hun traditionele aanbod uit te breiden en de ervaring van hun klanten te verbeteren.

Gloednieuw platform

Hoewel er op veel onderdelen van de ervaring van klanten reeds is ingespeeld, bestaat er één echte ongebruikte bron waar veel merken vanuit de toerisme en transport industrie hun pijlen op zullen richten. En dat is mobiliteit. Dit werd recentelijk aangetoond door het partnerschap tussen de Franse nationale treinorganisatie SNCF en Karhoo. Dankzij onze technologie bouwden we een gloednieuw platform voor het spoorwegbedrijf, zodat de passagiers het eerste en laatste deel van de reis per taxi kunnen voldoen.  

Door de inzet van ons platform voor het vergelijken van prijzen in real-time en het aanbieden van Karhoo’s uitgebreide netwerk van 150 taxibedrijven door heel Frankrijk, heeft SNCF nu de volledige controle over de reiservaring van haar 14 miljoen dagelijkse passagiers en biedt daardoor een volledige deur-tot-deur ervaring aan met een keuze uit de beste aanbiedingen voor de beste prijs en kwaliteit.

Introduceren in Nederland

Naast reizigers die van meer mobiliteitskeuze genieten, halen de vervoerders voordeel uit de vraag die wordt gegenereerd door de grote klantenbestanden van deze partners. Zij zullen profiteren van het toegenomen aantal ritten en de marketinginvestering die moet worden gedaan om de reizigers te bereiken. 

Wij bevinden ons in een goede positie om een soortgelijke ervaring te introduceren in Nederland door de samenwerking die we reeds zijn aangegaan met vervoerspartners die gezamenlijk met meer dan 12.000 voertuigen een landelijke dekking bieden. In de moderne economie strijden gevestigde bedrijven en innovatieve startups om de totale gebruikerservaring. Als Karhoo live gaat in september in de Benelux, is elk merk dat de technologie van Karhoo heeft geïntegreerd, wat betreft mobiliteit, in staat om precies dat aan te bieden. 

Karhoo zal als exposant aanwezig zijn op Taxi Expo 2019, op donderdag 10 oktober in Houten. Deelname aan de beurs en workshops is gratis voor mensen die werkzaam zijn bij taxibedrijven en overheden, dus meld je nu aan via onderstaande knop.

Registreren

Meer nieuws

Ford toont Mustang Mach-E en E-Transit op Taxi Expo ’21

Met de volledig elektrische Mustang Mach-E draagt Ford sinds kort ook in Nederland bij aan verduurzaming van de taxivloot. In het voorjaar van 2022 volgt de volgende stap met de E-Transit, waarvan speciaal voor Taxi Expo ’21 op 16 september een exemplaar naar Nederland is gehaald. Begin dit jaar heeft Ford aangekondigd dat medio 2026… Lees verder ›

Hoe ga je ‘met pensioen’? Maak eerst een pensioenplan

Hoe doe je dat eigenlijk, met pensioen gaan? Het antwoord is simpel: je maakt eerst een pensioenplan. Je beslist namelijk zelf wanneer je je pensioen laat ingaan. Wie wil, kan ook een afspraak maken met een pensioenconsulent van Pensioenfonds Vervoer, exposant op Taxi Expo ’21. Als er meer dan drie medewerkers in een bedrijf een… Lees verder ›

Mercedes-Benz zet koers naar volledig elektrisch tijdperk

Mercedes-Benz zet de koers uit naar een volledig elektrische toekomst: tegen het einde van het decennium is het merk klaar om volledig elektrisch te gaan – daar waar de marktomstandigheden het toelaten. Met deze strategische stap van ‘electric first’ naar ‘electric only’ versnelt Mercedes-Benz, exposant op Taxi Expo ’21, de transformatie naar een emissievrije en… Lees verder ›