Chat with us, powered by LiveChat
Expo Houten

Blog: het aanbod uitbreiden en de belevingseconomie beheersen

Als er een les kan worden getrokken uit de meest succesvolle merken ter wereld van de afgelopen jaren, dan is het wel dat het leveren van een product of dienst op zichzelf is niet meer voldoende is. Decennia aan economische evolutie, versneld door technologische ontwikkelingen, hebben geleid tot de conclusie dat we nu in een belevingseconomie leven. Maar, zo vraagt Karhoo zich in dit blog af: wat betekent dit? 

In feite verwachten consumenten tegenwoordig dat de diensten waaraan zij hun geld hebben gespendeerd als maatwerk worden geleverd voor hun unieke behoeften. Doordat de kwaliteit van de algehele gebruikerservaring de belangrijkste succesfactor aan het worden is tussen bedrijven die floreren en bedrijven die falen, hebben ondernemingen zoals Airbnb de juiste weg gevonden om hun traditionele aanbod uit te breiden en de ervaring van hun klanten te verbeteren.

Gloednieuw platform

Hoewel er op veel onderdelen van de ervaring van klanten reeds is ingespeeld, bestaat er één echte ongebruikte bron waar veel merken vanuit de toerisme en transport industrie hun pijlen op zullen richten. En dat is mobiliteit. Dit werd recentelijk aangetoond door het partnerschap tussen de Franse nationale treinorganisatie SNCF en Karhoo. Dankzij onze technologie bouwden we een gloednieuw platform voor het spoorwegbedrijf, zodat de passagiers het eerste en laatste deel van de reis per taxi kunnen voldoen.  

Door de inzet van ons platform voor het vergelijken van prijzen in real-time en het aanbieden van Karhoo’s uitgebreide netwerk van 150 taxibedrijven door heel Frankrijk, heeft SNCF nu de volledige controle over de reiservaring van haar 14 miljoen dagelijkse passagiers en biedt daardoor een volledige deur-tot-deur ervaring aan met een keuze uit de beste aanbiedingen voor de beste prijs en kwaliteit.

Introduceren in Nederland

Naast reizigers die van meer mobiliteitskeuze genieten, halen de vervoerders voordeel uit de vraag die wordt gegenereerd door de grote klantenbestanden van deze partners. Zij zullen profiteren van het toegenomen aantal ritten en de marketinginvestering die moet worden gedaan om de reizigers te bereiken. 

Wij bevinden ons in een goede positie om een soortgelijke ervaring te introduceren in Nederland door de samenwerking die we reeds zijn aangegaan met vervoerspartners die gezamenlijk met meer dan 12.000 voertuigen een landelijke dekking bieden. In de moderne economie strijden gevestigde bedrijven en innovatieve startups om de totale gebruikerservaring. Als Karhoo live gaat in september in de Benelux, is elk merk dat de technologie van Karhoo heeft geïntegreerd, wat betreft mobiliteit, in staat om precies dat aan te bieden. 

Karhoo zal als exposant aanwezig zijn op Taxi Expo 2019, op donderdag 10 oktober in Houten. Deelname aan de beurs en workshops is gratis voor mensen die werkzaam zijn bij taxibedrijven en overheden, dus meld je nu aan via onderstaande knop.

Registreren

Meer nieuws

Blog: in de mobiliteitsrevolutie heeft iedereen een rol te spelen

Boris Pilichowski, Co-CEO van Karhoo, schetst in zijn blog hoe de toekomst van mobiliteit er uit zal zien en welke rol taxibedrijven daarin kunnen spelen. “Net zoals de toekomst van mobiliteit ruimte schept voor groot en klein, is er ook een rol weggelegd voor zowel de publieke als de private sector.” We zitten momenteel midden… Lees verder ›

Tribus lanceert twee innovaties voor de taxibranche

Tijdens de dertiende Taxi Expo-deelname op rij presenteert Tribus twee nieuwe producten: de lagevloerbus VW Civitas Economy en de volledige vernieuwde vloer TriflexAIR. Het bekende lagevloerbus-ontwerp Civitas Economy is doorontwikkeld op basis van een VW Crafter van 4 meter lang en 3 meter hoog. Het voertuig beschikt over acht zitplaatsen en één rolstoelplek en kan gereden… Lees verder ›

Workshop over zero emissie doelgroepenvervoer in de praktijk

Over uitstootvrij doelgroepenvervoer wordt veel gezegd en geschreven. Maar hoe geef je hier invulling aan? Tribus, PON, PitPoint en EV Consult belichten dit onderwerp vanuit alle invalshoeken. Tribus presenteert de businesscase zero emissie doelgroepenvervoer in samenwerking met PON, PitPoint en EV Consult. Doordat al deze partijen de zaak vanuit hun eigen perspectief bespreken, geeft de… Lees verder ›