Verduurzaming van de taxivloot met Ford Mustang Mach-E

Steeds meer taxibedrijven geven aan dat verduurzaming een speerpunt is in hun bedrijfsvoering. Maar precies vinden wat je zoekt voor taxivervoer is vaak lastig. Ford speelt daar op in met de Mustang Mach-E, waarvan speciaal voor Taxi Expo 2020 op 8 oktober een exemplaar naar Nederland is gehaald.

Dat verduurzaming hoog op de agenda staat, wordt mede ingegeven doordat opdrachtgevers eisen dat er met emissievrije auto’s wordt gereden. Hoewel het aanbod van elektrische auto’s groeit, zijn er niet veel die volledig aansluiten bij wat wordt gewenst in de taxibranche. “Met name de actieradius is een belangrijke voorwaarde”, aldus Sandor Koning, Key Account Manager Taxibedrijven van Ford Nederland. “Alhoewel de naam misschien wel andere emoties oproept, biedt Ford met de nieuwe volledig elektrische Mustang Mach-E een auto die ook uitstekend is in te zetten als taxivoertuig”, vervolgt Koning.

Krachtigste accupakket

Een elektrisch aangedreven auto biedt meer vrijheid om binnenruimte te maximaliseren. Door de accu in de bodemplaat te integreren, hebben de ingenieurs een SUV met Mustang-waardige rijdynamiek gecreëerd, die tegelijk veel ruimte voor vijf inzittenden en bagage biedt. De Mach-E die is uitgerust met het krachtigste accupakket, heeft een beoogd elektrisch rijbereik tot 600 kilometer volgens de WLTP-norm. Dankzij deze indrukwekkende range kunnen klanten langere afstanden probleemloos afleggen.

Nieuwe praktijktestresultaten van Ford tonen aan dat de nieuwe, volledig elektrische Ford Mustang Mach-E gemiddeld 119 kilometer kan rijden na slechts tien minuten laden bij een snellader van IONITY. Daarmee kan het voertuig tot wel 30 procent sneller laden – gemiddeld 26 kilometer extra – dan werd verwacht in conservatieve computersimulaties. De metingen zijn verricht met een Mustang Mach-E met de grootste batterij (98,8 kW) en achterwielaandrijving (RWD).

Stressvrij rijden

“Maar de auto biedt zoveel meer dan alleen uitstootvrij rijden; het gaat ook om de rijervaring, uitstraling en het stressvrij rijden voor elektrische taxirijders. Het is tenslotte een werkplek waar chauffeurs urenlang verblijven”, vult Sandor Koning aan. Het is ook belangrijk dat taxibedrijven kunnen terugvallen op een netwerk van goed getrainde dealers die zorgen voor onderhoud en snelle service wanneer dat nodig is. “Overige randvoorwaarden voor het stimuleren van de elektrische taxi die niet wordt ingezet voor contractvervoer, zijn parkeerontheffingen, de implementatie van schone standplaatsen en de plaatsing van snelladers”, geeft Sandor aan.

De eerste Mustangs Mach-E zullen in het eerste kwartaal van 2021 in Nederland worden geleverd. Speciaal voor de Taxi Expo heeft Ford een exemplaar naar Nederland gehaald. “Het is heel belangrijk dat onze klanten de auto kunnen zien en kunnen voelen. We zijn heel blij dat Ford Europa de Mustang Mach-E ter beschikking heeft gesteld voor deze belangrijk beurs”, besluit Sandor.

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Maak gebruik van de exclusieve aanbieding

Bekijk de aanbieding

morenews

Exclusieve aanbiedingen met SumUp

Ontvang exclusieve SumUp-aanbiedingen op de Taxi Expo – de toekomst van de taxibranche Op zoek naar kaartbetalingen met ongelooflijk lage tarieven? Bezoek dan SumUp op stand 13.301 tijdens de Taxi Expo op 13 en 14 november. Meld je tijdens de beurs aan en profiteer van een verlaagd tarief voor kaartbetalingen: slechts 0,89% op alle Nederlandse… Lees verder ›

Deze modellen van Fiat, Lotus en Ford ontdekt u op de Hedin stand

Fiat e-Ducato Op zoek naar een rolstoelbus met een WLTP-actieradius van meer dan 400 km die te besturen is met een B-rijbewijs? Hedin Automotive heeft de perfecte oplossing op hun stand: de vernieuwde Fiat e-Ducato L3H2 met een batterijcapaciteit van 110 kWh en een indrukwekkende WLTP-actieradius van 420 km. Dit model is beschikbaar in twee… Lees verder ›

GOED Arbeidsmarkt Intermediair: ‘Wij zijn er voor bedrijven die taxichauffeurs zoeken én voor mensen die graag taxichauffeur willen worden’

Door een steeds krapper wordende arbeidsmarkt, hebben veel vervoerders moeite om personeel te vinden. Dat stelt GOED Arbeidsmarkt Intermediair. Volgens de dienstverlener staan teveel doelgroepen echter nog steeds, onnodig, aan de kant. Met twee opnieuw vormgegeven websites hoopt de dienstverlener deze doelgroepen te bereiken. “Wij zijn er voor de mensen die taxichauffeur willen worden.” Hoewel… Lees verder ›